Puhelin- ja etävastaanotto

• Lue kaikki ohjeet huolella, ennen ajan varaamista !

• Palvelu vaatii ennakkomaksun, ennen ajan varaamista.

• Valitse itsellesi sopiva ajankohta vastaanotolle kohdasta ajanvaraus ja varaa aika.

• Lääkäri soittaa annettuun puh nroon, kun näkee että maksu on suoritettu ja kun vastaanotto alkaa. Puhelu tulee numerosta 044 7111 428,  0447907793.

• Etävastaanotolla pääset keskustelemaan puhelimessa tai chatissa ja tarvittaessa videoyhteydellä lääkärin kanssa

• Etävastaanoton toteutumiseksi on annettava lupa asioida Kanta.fi ja e-Resepti-arkistoissa.

• Vastaanoton pituus on keskimäärin 15 min.

• Katso puhelin- ja etävastaanoton hinnat hinnastosta.

• Mahdolliset reseptit ja todistukset laskutetaan erikseen. Käynnistä lähetetään lasku, laskutuslisä 5€.

• Etävastaanotolle sopivat:

• Tiettyjen lääkkeiden määrääminen ja reseptien uusiminen,

• tiettyjen lisätutkimusten määrääminen, lyhyen sairasloman määrääminen (on huomioitavaa, että asiakkaan vastuulle jää vastaanoton jälkeinen toiminta (jääkö sairaslomalle, meneekö määrättyihin tutkimuksiin jne) ).

• Soveltuvia ovat myös pienet haaverit ja niiden ohjeistus, tavalliset silmätulehdukset, ylähengitystietulehdukset (poskiontelovaiva, korvavaiva, kurkkukipu) ohjeiden osalta (antibiootin määräys asettaa jo rajoitteita, koska tämä vaatii vastaanotolla tehtävän statuksen), lievät tuki- ja liikuntaelimistön vaivat, ihottumat,

• kysymykset/ohjeistuksen tarve Covid 19: sta.

• Etävastaanoton aiheiksi eivät sovellu:

• isommat tapaturmat, akuutit sydän- tai keuhko-oireet (rintakipu, hengitysvaikeus->suositellaan hakeutumaan päivystykseen)

• pääasiassa keskushermostoon vaikuttavien lääkeainereseptien uusiminen (suositellaan kääntymään reseptin alun perin määränneen hoitotahon puoleen)

• vaikeat psyykkiset sairaudet tai niiden oireet tai vakava akutisoituminen (vakava masennus, psykoottiset oireet -> suositellaan hakeutumaan päivystykseen) ja näihin rinnastettavat vaivat

• Ensikäynnit esimerkiksi pitkäaikaissairauksien hoidossa eivät ole etävastaanotolle soveltuvia. Jos asia ei ole mahdollista hoitaa loppuun asti etänä, ohjaamme asiakasta eteenpäin

• A-sairauslomatodistusta lukuunottamatta todistukset ja lähetteet esim. julkisen terveydenhuollon palveluihin eivät pääsääntöisesti sovellu etävastaanotolla tehtäväksi.

© 2020 by Lääkäriklinikka Lux.

Messeniuksenkatu 7, 00250 Helsinki

Puh: +358 44 231 5980